Welkom in het Hart van Uden
51 UDEN CENTRUM CENTRUMVISIE Het gaat weliswaar relatief goed met het centrum van Uden, zeker in vergelijking met andere gemeenten. Maar is dat over tien jaar ook nog zo? Koopgedrag, belevings- en woonbehoeften veranderen. De kunst is om daar op tijd op in te spelen en te zorgen dat ons centrum toekomstbestendig is. Voor het Udense centrum betekent dat vooral dat we moeten bedenken hoe we kunnen bewegen van niet alleen een place to buy, maar ook een place to be! Voor het vaststellen van de centrumvisie hebben we een beroep gedaan op de expertise van ondernemers, vastgoedeigenaren, bewoners en bezoekers. Maar bijvoorbeeld ook van kennispartners als het INRetail (retailinnovatielabs), Hogeschool Avans, Sweco, BRO en Stad & Co. Samen hebben we strategische keuzes gemaakt voor de toekomst, zodat ons centrum dé plek is waar je wilt zijn! De centrumvisie is uitgewerkt volgens vijf strategische uitgangspunten. Een toekomst bestendig Uden centrum is: • Economisch vitaal • Groen • Levendig (en het heeft betekenis) • Toegankelijk • Herkenbaar en onderscheidend In de afbeelding hiernaast zijn de belangrijkste doelen en focuspunten in beeld gebracht. De volledige centrumvisie is te lezen via de QR-code: “De toekomst van het kloppend hart van de regio staat er ondanks de uitdagingen van de huidige tijd en in tegenstelling tot andere centra bijzonder goed voor. We kijken dan ook met vol vertrouwen naar de toekomst!” Peter van den Elsen CentrumManager
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA5OTc3