CSU Hospitality - Inspiratie Magazine 2020

20 HOSPITALITY LOOKBOOK 21 HOSPITALITY LOOKBOOK CHALLENGE! GASTVRIJHEID 1. Geef een voorbeeld waarin jij gastvrij was. Dit kan een klein of groot voorbeeld zijn, kort of lang geleden. 2. Wat was het effect op de ander? 3. Wat was het effect op jezelf? SCHERP OP HOSPITALITY . CHALLENGE! DE KLANTREIS Met de klantreis kijk je door de ogen van de gast en kijk je wat goed gaat en wat beter kan. In de rol van gast breng je een bezoek aan de klant. Je bekijkt wanneer en waardoor jij het gevoel van gastvrijheid ervaart. Wat valt je op? Wat zie, hoor, ruik, voel en proef je? Wat vind je gastvrij? Wat vind je niet gastvrij? Werd je positief verrast? Maak eventueel foto’s. Hieronder vul je 5 tops en 5 tips in. 5 tops 1. 2. 3. 4. 5. 5 tips 1. 2. 3. 4. 5. SCHERP P HOSPITALITY . CHALLENGE! DEWAARDE VAN HOSPITALITY Denk na over wat het oplevert als jij gastvrij bent. Wat is het effect voor jezelf en voor de klant? Noem minimaal 5 punten. Wat gastvrijheid oplevert voor mij: 1. 2. 3. 4. 5. Wat gastvrijheid oplevert voor de klant: 1. 2. 3. 4. 5. SCHERP OP HOSPITALITY . CHALLENGE! MIJN HOUDING EN GEDRAG 1. Omschrijf aan de linkerkant je houding en gedrag op een dag dat je lekker in je vel zit en met plezier aan het werk bent. Omschrijf aan de rechterkant je houding en gedrag op een minder goede dag wanneer je niet lekker in je vel zit en je werk je energie kost. Opeengoededag: Opeenmindergoededag: 2. Kijk naar wat je hebt opgeschreven. Wat zijn de oorzaken van een minder goede dag en hoe kun je die voorkomen? SCHERP OP HOSPITALITY . CHALLENGES We dagen medewerkers graag uit om na te denken over het onderwerp hospitality: wat betekent het concreet voor jou? De challenge kaarten bevatten diverse thema’s, die in teamverband besproken kunnen worden. Thema’s voor de challenges zijn onder andere gastvrijheid, de klantreis, houding en gedrag en de waarde van hospitality. SCHERP OP HOSPITALITY . FACILITY CARD RETAIL ZORG FACILITY CARD Lamp kapot bij Entréezone vervuild FACILITY CARD RETAIL ALGEMEEN SANITAIR ACHTERGEBIED Storing lift bij Storing roltrap bij NAAM: Spullenopde kast bij Spullenopde vloer bij SCHERP OP HOSPITALITY . Apparatuurnietuitgezet bij Gebouwnietopalarm aangetroffen bij Schoonmaakmaterialen niet teruggeplaatst bij Kapottedeurklink bij Verlichtingnogaan bij Defecten inpashokjes bij Schade veroorzaakt bij Goederenonveiligopgeslagen bij Incident bij (Catering) serviesaanwezig bij Handdoekautomaatdefect bij Zeepdispenserdefect bij Toiletdefect bij FACILITY CARD ONDERWIJS ALGEMEEN LOKALEN SANITAIR Toiletbuitensporig vies bij Handdoekautomaatdefect bij Zeepdispenserdefect bij Toiletdefect bij NAAM: Volbureau bij Spullenopde kast bij Spullenopde vloer bij Snoerenopde grond bij SCHERP OP HOSPITALITY . Apparatuurnietuitgezet bij Gebouwnietopalarm aangetroffen bij Ramenopengelaten bij Deurennietafgesloten bij Verlichtingnogaan bij Kleding / tassenopde grond bij Schadeaangetroffen bij Schade veroorzaakt bij Lamp kapot bij Goederen indehal bij Buitensporig vervuilde ruimte bij Incident bij Werkzaamheden inde ruimte (verbouwing/verhuizing) bij Afvalnaastdebak bij Afvalniet juist gescheiden bij SCHERP OP HOSPITALITY . Kapottedeurklink bij .............................................................................................................. PARK MEDEWERKER BUNGALOWNR. DATUM FACILITY CARD LEISURE ENTREE SLAAPKAMERS ALGEMEEN BADKAMER(S)&TOILET Toiletbrildefect bij .............................................................................................................. Kitranden vervangen bij .............................................................................................................. Kitranden vervangen bij .............................................................................................................. Ramen sluitenniet goed bij .............................................................................................................. Schimmel bij .............................................................................................................. Kraandefect bij .............................................................................................................. Stopcontact los bij .............................................................................................................. Doucheputjes gaanniet los/ losbij ............................................................................................... Lamp kapot bij .............................................................................................................. Slot gaatniet soepel bij .............................................................................................................. Aanslag in sanitair bij .............................................................................................................. Overigehardnekkige vlekken/beschadigingen bij .............................................................................................................. Ongedierteaangetroffen bij .............................................................................................................. Werkzaamhedenbezig bij .............................................................................................................. Technischedefecten bij .............................................................................................................. Deurklink los bij .............................................................................................................. Overigemeubelsdefect bij .............................................................................................................. Deurmataan vervanging toe bij .............................................................................................................. Overtrek/dekbedden vervangen bij .............................................................................................................. Lamp kapot bij .............................................................................................................. Lamp kapot bij .............................................................................................................. Slot gaatniet soepel bij .............................................................................................................. Stopcontact los bij .............................................................................................................. Stopcontact los bij .............................................................................................................. (Toegangs)deuren sluitenniet goedbij ....................................................................................... BADKAMER(S)&TOILET VERVOLG Overigebeschadigingen/ storingenbij ...................................................................... Overigebeschadigingen/ storingenbij ...................................................................... Overigebeschadigingen/ storingenbij ...................................................................... Overigebeschadigingen/ storingenbij ...................................................................... Via de Facility Card geven onze medewerkers aan welke verstoringen of bijzonderheden zij tijdens het werk tegenkomen. Maar niet iedere werkomgeving is hetzelfde. Daarom hebben we naast een algemene Facility Card een Facility Card voor de verschillende branches waarin we werken. Uiteraard met specifieke punten die alleen in die betreffende omgeving voorkomen!

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA5OTc3