Thuis Magazine Voorjaar 2020

3 Thuis Voorwoord Marianne de Winter, Algemeen Directeur Tzorg Dichtbij is het thema van deze Thuis. Iedere editie staat tegenwoordig namelijk in het teken van één van onze kernwaarden; dichtbij, warm hart, vakkundig en samen doen. Die waarden kunnen we vertellen maar het is nog veel belangrijker dat u ze ervaart. Dat wij, de organisatie en onze thuishulpen en begeleiders, het gaan laten zien. Daar zijn we op verschillende manieren mee bezig. Voor ons betekent dichtbij dat wij telefonisch goed bereikbaar zijn. Dit waren we tot voor kort zeker niet. Met de komst van een nieuwe telefoon- centrale staat u niet meer (lang) in de wacht en krijgt u direct een planner of zorgcoördinator in uw regio aan de lijn. Wellicht heeft u dit al gemerkt. Daarnaast vinden we het essentieel dat wij dichtbij u zijn. Dat wij uw situatie kennen, uw zorgbehoefte en uw netwerk. Daarvoor gaan onze zorgcoördinatoren meer vanuit de wijk werken. Hierdoor hebben ze meer en directer contact met de thuishulpen / begeleiders en u en is het eenvoudiger om de zorg af te stemmen op uw behoeften. Op pagina 14 gaat Suzan Oymak op bezoek bij mevrouw Schneider-de Ruiter en leest u meer over wat onze zorgcoördinator voor u kan betekenen. Naast de zorg die we leveren, haken we ook graag aan bij lokale initiatieven of organiseren we zelf activiteiten voor onze cliënten in de regio. Dat vinden we ook dichtbij . En we willen u ook inspireren om te kijken wat er in uw buurt te doen is. Zo kunt u op pagina 7 lezen over de rol van een buurthuis. De band die u heeft met onze thuishulp / begeleider heeft natuurlijk de grootste invloed op hoe u onze kernwaarde ‘ dichtbij ’ ervaart. Gelukkig beoordeelt u hen al gemiddeld met een 8,5 (tevredenheidsonderzoek 2019). Maar het kan altijd beter. Onze uitdaging voor 2020 is daarom om nog meer dichterbij te zijn door onze thuishulpen / begeleiders daarin beter te onder- steunen. Ook ik zal dat doen. Als u hierover nog een idee heeft, laat het mij dan weten via thuis@tzorg.nl. Volg mij op Twitter @Marianne_D_W Waarden ervaren Thuishulp Fenne van Gelder stuurde mij een mail waarin ze vertelde dat ze enorm dankbaar is. Fenne: 'Ik wilde even iets zeggen: Dat ik blij met u ben en dat mag ook wel eens gezegd worden. U heeft al zoveel voor ons gedaan en daar ben ik u dankbaar voor.' 'Zo worden de telefoonlijnen aan- gepakt, komt er meer vastigheid voor de medewerkers rondom de contracten, kunnen wij een verdiepingscursus volgen en hebben wij een gezellige kerst- bijeenkomst gehad met een heel leuk kerstpakket. De heerlijke tompoezen die wij kregen, wat een onverwachte maar leuke verrassing.' Wat fijn om deze positieve reactie op onze veranderingen te lezen. Dank voor je leuke berichtje Fenne!

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA5OTc3