Scherp januari 2020

23 SCHERPOPSCHOON. met de Vrije Universiteit van Amsterdam hebben we een ‘sentiment-analyse-oplossing’ ontwikkeld die maar liefst 450 relevante onderwerpen voor de hospitality kan identificeren en interpreteren in de taal waarin de review is geschreven. Dit geeft inzicht in hoe de gast het verblijf in het hotel heeft ervaren, en welke factoren positief dan wel negatief zijn benoemd. De mogelijkheid om de volledige review te lezen geeft noodzakelijke context aan de beoordeling. Met die inzichten kun je als schoonmaakpartner het gesprek aangaan met een hotelketen.' Volledig transparant En dát is precies wat CSU doet. Carola: 'Wij monitoren dagelijks de reviews en koppelen de informatie direct terug naar onze Rayonmanagers waar het housekeeping aangaat. Waar nodig verbeteren we onze dienstverlening. Signaleren we bijvoorbeeld een trend in de beoordelingen dat een kamer niet fris ruikt, dan gaan we met het hotel op zoek naar de oorzaak en een snelle en juiste oplossing. In onze managementrapportages en advisering naar onze klanten is de data-analyse en de trendlijn over de gehele facilitaire dienstverlening onderwerp van gesprek. Alle informatie is transparant, wanneer een hotel via CSU een eigen inlog wil hebben, is dit zeker een optie. Op dit moment passen we het systeem toe op een selecte groep hotelklanten, maar ik kan me voorstellen dat CSU het in de toekomst ook breder in de recreatiesector toepast, zoals in bungalowparken. We zijn nog maar net begonnen.' EEN IMPRESSIE VAN HET REVIEW SYSTEEM:

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA5OTc3